Med ROAS kan du finde ud af, om dine annoncer…

Af Sasa Kovacevic Kategori: Marketing Generelt

ROAS siger noget om, hvor stor en omsætning du har haft i forhold til, hvor mange penge du har brugt på din annoncekampagne. Det kan derfor hjælpe dig til at finde ud af, om kampagnen har været pengene værd eller

Læs mere

Pas på! Splogs kan skævvride din linkprofil

Af Sasa Kovacevic Kategori: Marketing Generelt

Splog er en forkortelse for ”spam blogs”, hvor du kun har fokus på at smide links til din egen side i indlæggene for at få linkjuice til din hjemmeside. Det er dog noget, som Google ikke er begejstret for. Hvis

Læs mere

Få fat i interesserede kunder med remarketing

Af Sasa Kovacevic Kategori: Marketing Generelt

Med remarketing kan du henvende dig målrettet til mulige kunder, der tidligere har været inde på din hjemmeside. Annoncerne kan køres både på Google Ads og Facebook. Formålet er at minde kunderne om dine produkter, hvilket gør dem langt mere

Læs mere

Sådan undgår du orphan pages

Af Christian Bertelsen Kategori: SEO

Det er vigtigt, at du undgår orphan pages på din hjemmeside, da de kan blive mistolket som cloaking af søgemaskinerne. Derudover giver de ikke nogen intern linkjuice, hvilket selvfølgelig også er rart at have med.

Læs mere

Reputation management er afgørende for din vi…

Af Christian Bertelsen Kategori: SEO

Med reputation management går du ind og arbejder med, hvilke resultater der ligger højest, når en kommende kunde søger efter dig. Det gør en verden til forskel, lige meget om du har været ude i en shitstorm eller ej.

Læs mere

Hvorfor SEM og SEO ikke er to forskellige tin…

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Mange tror fejlagtigt, at Search Engine Marketing (SEM) og SEO er to forskellige ting. I virkeligheden er SEO en del af SEM, der både består af betalt og ubetalt marketing i forbindelse med søgemaskiner.

Læs mere

Kom i gang med SEO og SEM på Bing

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Selvom Bing ikke sidder på en særlig stor del af søgemarkedet hverken herhjemme eller i udlandet, kan det godt betale sig for dig at søgemaskineoptimere i forhold til Bing og at annoncere der. Du vil nemlig have meget mindre konkurrence,

Læs mere

Sådan skriver du en god title til dine sider

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Når du skriver en title til din hjemmeside, er det vigtigt, at den indeholder dit søgeord, er unik og retvisende i forhold til indholdet – samt sælger det ind til potentielle besøgende.

Læs mere

Sådan undgår du spamdexing på din side

Af Christian Bertelsen Kategori: SEM ordbogen, SEO, SEO ordborg

Spamdexing er en form for SEO, hvor du overskrider grænserne for, hvad der er i orden at gøre for at komme højere op i en søgning. Det er derfor vigtigt, at du undgår det, da det i værste fald kan

Læs mere

ASSOCIEREDE KONSULENTER TIL SEO, PPC, AMAZON…

Obsidian logo 05b_226156170
Af Anne Sofie Kategori: Job

Obsidian Digital er ét af Danmarks førende performance-bureauer. Til daglig sidder vi 35 medarbejdere i TELIA PARKEN på Østerbro, der alle arbejder dedikeret med digital marketing, herunder SEO, Google Ads, Amazon, E-mail Marketing og annoncering på sociale medier. Vi er

Læs mere