Google Ads specialister på senior og junior niveau søges

Af Sasa Kovacevic Kategori: Job

Vil du arbejde med nogle af Danmarks største brands, og er du specialist i Google AdWords, Shopping og de tilhørende PPC-kanaler? Obsidian Digital er et digitalt marketingbureau i rivende udvikling. Vi arbejder både med små virksomheder, samt nogle af Danmarks største brands som Hungry.dk, Stenaline, Saxo etc.

Hvis du har en brændende ønske om at blive den bedste til PPC, skal du joine vores team og sende en ansøgning.

Dine arbejdsopgaver

Din dagligdag vil bestå af at udarbejde analyser, rapporter og optimere vores kunders Google AdWords-konti. Derudover vil der også være en del kundekontakt i form af gennemgang af rapporter og almindelig kundesupport. Det er derfor vigtigt, at du er fleksibel i forhold til forskellige arbejdsopgaver.

Den rette kandidat

  • kan have en baggrund som enten junior- eller seniorkonsulent indenfor digital marketing.
  • har erfaring med opsætning og optimering af AdWords-kampagner.
  • er vant til at have kundekontakt.
  • har en analytisk tilgang til sit arbejde.
  • kommunikerer klart og tydeligt i skrift og tale.
  • er vant til at arbejde i et højt tempo.
  • er passioneret og læringsvillig.
  • ønsker at gøre en forskel for sig selv, sine kollegaer, kunder og ikke mindst virksomheden!

Om Obsidian Digital

Obsidian Digital er et datadrevet bureau, der huser nogle af de dygtigste og mest dedikerede specialister indenfor digitalmarketing i Danmark.
Vi er specialister i søgemaskineoptimering (SEO), Google AdWords, Facebook Ads og konverteringsoptimering (CRO), og vi hjælper hver dag både danske og udenlandske virksomheder med, at øge deres salg igennem udvikling og eksekvering af deres digitale marketingsstrategier.

Vores mål er altid at levere det størst mulige afkast til vores kunder, og bidrage til at øge deres fremtidige digitale vækst!
Hos Obsidian vil du som medarbejder kunne følge nogle fastlagte karrieretrin, der vil give dig gode muligheder for at avancere og udvikle både dine faglige og personlige kompetencer.

Vi arbejder hver dag på at skabe et endnu bedre arbejdsmiljø, hvor hver eneste medarbejder føler sig både glad og værdsat, samt hvor der skabes en stærk holdånd og vindermentalitet!

Løn og ansættelsesvilkår

Obsidian tilbyder en meget konkurrencedygtig løn. Den endelig løn vil blive aftalt alt efter kandidatens kompetencer og relevant erhvervserfaring.

Arbejdsstedet er på vores kontor i Parken på Øster Allé 56, 2100 København Ø.

Hvis du vil vide mere om jobbet

Hvis du ønsker yderligere information om jobbet og virksomheden, kan du kontakte Head of PPC, Sasa Kovacevic på telefon 60 15 71 21.

I forbindelse med ansættelsen vil der blive afholdt to samtalerunder. De mest kvalificerede kandidater vil inden den anden samtalerunde, skulle forberede en udleveret case.
Stillingen ønskes besat hurtigt muligt!

Hvis du tror du har evnerne, og den rette profil til jobbet, så send os din ansøgning med CV, uddannelsespapirer og referencer til vores direktør Emil Ignatzi Reinholdt på e-mail: eir@obsidian.dk. Ansøgningen mærkes ”AdWords-ekspert”.

Yahoos storhedstid ligger tilbage i slut-90’erne, og det er derfor ikke længere relevant at tænke i hverken søgemaskineoptimering eller annoncer i forhold til søgemaskinen. Vælger du alligevel at gøre det, kan du glæde dig over, at søgemaskinen vægter de samme detaljer som søgemaskinen Bing højt, og at deres annoncer er markant billigere end Googles.

Søgemaskinen Yahoo var en af mastodonterne på søgemaskinemarkedet i mange år. Siden 2001 er det dog kun gået ned ad bakke for virksomheden. I dag har de lukket deres danske domæne ned, så det nu bare henviser til deres .com domæne. Det korte svar på, om det er relevant at annoncere og søgemaskineoptimere i forhold til Yahoo, må derfor være: Nej.

Konkurrenterne Google og Bing er langt mere vigtige at optimere imod og annoncere på. Google sidder på størstedelen af markedet, men Bing har stadig en rimelig andel – ikke mindst i udlandet. Når du tænker i SEO og SEM, bør du derfor have fokus på dem.

Ens søgekriterier for Bing og Yahoo

Hvor er der forskel på, hvad Bing og Google vægter højt, er Bing og Yahoo til gengæld ret enige om, hvad god søgemaskineoptimering er. Du kan derfor glæde dig over, at du også automatisk søgemaskineoptimerer i forhold til Yahoo, når du optimerer i forhold til Bing.

For eksempel har de to søgemaskiner stadig fokus på eksakte søgeord i både title, metabekrivelse og links. Hvis du vil højt op i en søgning hos dem, handler det derfor stadig om at have fokus på dine søgeord. Det er noget, som Google i høj grad er gået væk fra. Derfor kræver det, at du har tungen lige i munden, når du skal skabe en balance i din SEO.

Et andet punkt, hvor Bing og Yahoo adskiller sig fra Google, er, at de ikke lægger særlig meget vægt på backlinks. For Google er det meget vigtigt, at du har links fra andre hjemmesider til din hjemmeside. Har du ikke det, bliver din hjemmeside set som irrelevant, og du kan ikke komme højt op i en søgning. Det kan du dog godt i både Bing og Yahoo.

Yahoo ads og google ads minder om hinanden

Når det kommer til annoncer, minder Yahoo Ads og Google Ads meget om hinanden. Bruger du i dag Google Ads, vil det derfor være nemt for dig at sætte annoncer op i Yahoo. Fordelen ved det er, at du ikke skal betale så mange penge for annoncerne som på Google. De bliver så heller ikke eksponeret for lige så mange.

En af grundene til, at Google i dag er langt mere benyttet end Yahoo, er blandt andet, at Yahoo prøvede at få virksomhederne til at betale for, at de blev vist i en organisk søgning. Det var derimod gratis for virksomhederne at blive vist på Google. Det gjorde naturligt, at de fleste virksomheder foretrak sidstnævnte.

Sasa Kovacevic er Head of SEO og partner hos Obsidian Digital. Til dagligt sidder Sasa med ansvaret for SEO teamet, hvor han laver strategisk og eksekverende arbejde. Sasa har arbejdet med nogle af Danmarks største e-commerce virksomheder som Profil Optik, Deichmann, Jensens Bøfhus, Hungry m.m. Sasas tilgang til forretning er pragmatisk, og der er altid fokus på områder, som giver mest bang-for-the-buck.

Sasa Kovacevic

Head of SEO

60 15 71 21sak@obsidian.dk

Vil du vide mere? Du er altid velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak.

Kontakt os

Website (required)