8 vigtige elementer i god On Page SEO
Der er en række forskellige elementer, der er vigtige, når du skal lave On Page SEO på din hjemmeside. Her får du de otte vigtigste, der er essentielle for din sides placeringer i søgeresultaterne.
On Page SEO er alt det, der sker på selve din hjemmeside. Det skal ses i forhold til Off Page SEO, der er alt det, der leder hen til den. De to er begge vigtige for, at din hjemmeside kan få en høj placering i søgemaskinerne, og med god On Page SEO får du et bedre grundlag for Googles vurdering af siden.
Interne links giver bedre On Page SEO
Interne links er en vigtig del af din linkprofil. De skal ikke kun laves af SEO-grunde, men også for at gøre det nemmere for dine læsere og kunder at finde rundt på din hjemmeside. Dine interne links skal selvfølgelig, lige som alle dine andre links, være relevante for indholdet.
Din hjemmesides lhastighed får dig højere op i en søgning
Har du en langsom hjemmeside, skal du ikke regne med, at den kommer til at ligge højt i en søgning. Derfor er det vigtigt, at du sørger for at have en hjemmeside med en hurtig loadhastighed. Det kan for eksempel være ved, at du fjerner videoer og store billeder, der gør siden langsom, eller at du vælger en anden hosting-løsning.
Relevant, velskrevet og unikt indhold
I forhold til både On Page og Off Page SEO er det vigtigt, at du skriver indhold til din hjemmeside, der både er informativt og let at læse. Det sikrer, at du får en lav bounce rate, og at andre gerne vil linke til siden.
Byg URL’er med dine søgeord
Har du endnu ikke sat dine URL’er op, så de tager dit søgeord med, bør du gøre det. Det er også med til at give dig en bedre SEO på hjemmesiden. Du må endelig ikke ændre på dine eksisterende URL’s, da dine links fra andre sider så ikke virker længere.
Alt tags hjælper søgemaskinerne med at ”se” billederne
Et alt tag er egentlig oprettet for at hjælpe blinde med at forstå, hvad der er på et billede. Det er dog også en stor hjælp for søgemaskinerne, der ellers ikke kan se, hvad et billede forestiller.
Title tags beskriver din hjemmeside
Dit title tag beskriver din hjemmeside i en søgning på nettet. Det er vigtigt, at den indeholder dit søgeord, og at den er kort og relevant. Du må endelig ikke love noget i dit title tag, som din hjemmeside ikke kan holde.
Brug forskellige headings på alle dine sider
Dine undersider bør alle være opdelt i flere afsnit, så de er nemmere at læse. Derudover bør hvert afsnit være forsynet med en heading. Det kaldes også et H-tag og er både med til at gøre siden nemmere at læse og hjælper søgemaskinerne med at finde ud af, hvad din hjemmeside handler om.
Mobilvenlige hjemmesider får altid et forspring
I dag bruger hovedparten af alle brugere deres smartphone, når de søger på nettet. Derfor er det vigtigt, at din hjemmeside er responsiv, så den kan bruges på mobil og tablet. Google og flere andre søgemaskiner giver hjemmesider, der er mobilvenlige, et plus til sidens placering i søgeresultaterne.