Perfromance marketing
og strategisk tilgang til eksport

Amazon består i år 2019 af en meget omfattende og sofistikeret søgemaskine, som stiller krav
til virksomheder om hensyntagen til algoritmen (A9) og et dertilhørende PPC annonceværktøj.

Disse 2 er afgørende for ens succes i forbindelse med launch, men spiller en mindst lige så
afgørende rolle længere inde i processen. Det er afgørende, da resultatet af ens launch kan have
stor betydning for ens produkters performance på platformen senere i forløbet.

Sparringspartner med know-how og erfaring i alle led af processen

Processen består ofte af mange forskellige trin, herunder alt lige fra onboarding og oprettelse af ens produkter, til markedsføringen af disse. Eftersom det er en kanal, som danskere – lidt endnu – kun bruger til eksport af sine varer, kan det være en stor og lang proces at komme i gang.

Vi oplever derfor at mange virksomheder har behov for en sparringspartner med erfaring og know-how, som de kan læne sig op af, når de giver sig i kast med et projekt på denne størrelse.

Vi hjælper med hele processen

Vi hjælper danske virksomheder med hele processen – altså med alt lige fra OnBoarding til markedsføringen. Det gør vi, da det er på alle led af denne rejse, hvor vi oplever danske virksomheder går i stå. Da det hele sker på én og samme platform, er mange af tingene linket med hinanden.

Det betyder at hvis noget er gjort forkert i step 1, kan det ødelægge hele processen i step 4.

Eksempelvis kan det påvirke ens organiske placeringer negativt, hvis man ikke leverer varerne til tiden. Her går vi ind og rådgiver vores kunder – og finder den løsning der er mest optimal, for at undgå dette. Hvis vi ikke kan dette, så finder vi en måde, hvorpå vi kan helgardere os imod situationer som denne.

For nogle er processen strømlinet og kører som den skal, men for mange andre, så er det et helt nyt område, som også kræver rådgivning og sparring i forhold til meget af det praktiske. Herunder emner som oprettelsen, FBA forsendelser, regler, love og generelt best-practice.

Da Amazon er en platform der er tilgængelig i flere lande, hjælper vi også vores kunder med at finde ud af, hvilket marked der er mest aktuelle for netop dem.

Det gør vi med udgangspunkt i den konkrete efterspørgsel i de pågældende produktkategorier, størrelse og konkurrence på de forskellige markeder.

Den vigtigste pointe, når det kommer til salg og markedsføring på Amazon, er at man skal gøre det rigtigt fra start – i alle led af processen.

Gør man ikke det, kan det have enorme konsekvenser for ens fremtidige salg og performance på platformen. Derfor er det vigtigt man tager sine forbehold og ikke bare kaster sig i ud det.