Vi er Google Premier Partner – og det er vi rigtig stolte af!

Af Jonas Nielsen
Kategori: Google ads

Ingen kommer sovende til en status som Google Premier Partner. Det kræver en stor viden om Googles tjenester og i særdeleshed om Google AdWords, samt at man har en vis erfaring med at bestyre Google AdWords-konti og er gode til at generere værdi for kunderne.

Det er ikke alle og enhver, der kan blive Google Partner – og det er slet ikke hvem som helst, der kan blive Google Premier Partner. For Google kræver, at du har en stor og meget veludviklet viden om både Google, deres søgemaskine og opsætning og drift af Google AdWords-konti, før du kan gøre dig fortjent til at blive Google Premier Partner. Der er ingen lette genveje.

Hvilke fordele giver vores Google Premier Partner-status vores kunder?

Hos Obsidian Digital er vi Google Premier Partner. Det er vi rigtigt stolte af. For det beviser, at vi rent faktisk er endnu dygtigere, end vi selv går og siger.

google partner premier

Men hvad betyder det for vores kunder, at vi er udnævnt til at være Google Premier Partner? Hvilke fordele giver det dem og hvad kan nye kunder forvente sig at få ud af vores Premier Partner-status?

Her er dine fordele, når du har Obsidian Digital som Premier Partner:

  • Har en tættere dialog med Google, så vi altid er opdateret med den nyeste viden og de nyeste muligheder
  • Får bedre og hurtigere support, så vi kan hjælpe vores kunder bedre og hurtigere løse eventuelle problemer
  • Har flere muligheder for at få uddannet vores ansatte, så de bliver endnu bedre til hjælpe vores kunder til gode resultater
  • Får adgang til lukkede Google Premier Partner events, hvor Google giver os indblik i fremtidige muligheder og tendenser
  • Kan afholde spændende møder og arrangementer for vores kunder, hvor Google selv deltager med deres egne eksperter

Hvad kan du forvente dig af at vælge en Google Premier Partner

Hvad betyder de mange fordele, som vores udnævnelse som Google Premier Partner giver så for dig i praksis.

Først og fremmest er du sikret, at vi altid har den mest opdaterede viden, så vi kan tilpasse dine Google AdWords-konti til nye krav i god tid før de træder i kraft. Derved oplever du ikke en pludselig nedgang i omsætningen, fordi vi ikke reagerede på ændringerne i tide – og du kommer ikke ud for, at vi skal redde noget i sidste øjeblik med deraf følgende muligheder for at begå fejl og skyde genveje.

Samtidig er du altid blandt de første, der kan udnytte ny viden og nye muligheder på Google AdWords, Google Shopping og de andre online markedsføringsmuligheder, som Google tilbyder. Vi ved det før alle andre, og kan derfor klargøre og implementere nye tiltag i god tid før de lanceres. Det giver dig en fordel frem for dine konkurrenter, da du derved rykker først og på den måde kan give konkurrenterne baghjul.

Så ved at vælge en Google Premier Partner kommer du foran resten af flokken, som du konkurrerer med om dine Google AdWords-visninger. Samtidig kan tage nye markedsføringsmuligheder i brug, længe før dine konkurrenter opdager dem.

Det skulle du gerne kunne mærke på både jeres omsætning og jeres bundlinje.

Hvad skal der til for at blive Google Premier Partner

Som allerede nævnt er det ikke hvem som helst, der kan blive Google Partner og kravene til at blive Google Premier Partner er endnu højere.

For at opnå Google Premier Partner status, skal vi:

  • Have mindst to personer tilknyttet vores bureau, som er certificerede i AdWords. Det sikrer, at vi har den rette forståelse for og viden om AdWords in-house.
  • Varetage en portefølje af AdWords-konti for vores kunder, der løbende omsætter for rigtig mange penge som vi ikke må nævne grundet Google politiker.
  • Levere gentagende performance-forbedringer og generere en voksende omsætning for vores AdWords-kunder, samt løbende udvide vores AdWords-forretning med flere kunder.

Det betyder, at vi har en meget stor viden om Google og Google AdWords i vores forretning. For udover AdWords, skal vores Google AdWords-certificerede medarbejdere også have bestået et kursus i enten:

  • Søgemaskineannoncering (SEM)
  • Displayannoncering (bannerannoncer)
  • Mobilannoncering (app-annoncering)
  • Videoannoncering (YouTube-annoncer)
  • Google Shopping-annoncering

Samtidig forudsætter certificeringen også et vist kendskab til Googles søgemaskine og søgealgoritmer. Så som Google Premier Partner har vi en væsentligt mere dybdegående viden om Google og deres mange online markedsføringstjenester end mange andre af vores kollegaer.

Vi kan ikke tillade os at hvile på laurbærrene

Nu er det ikke sådan, at fordi vi er blevet Google Premier Partner en gang, så er vi det for al tid og evighed fremover. For at kunne beholde den fine udmærkelse, skal vi nemlig fortsat leve op til kravene og altid leve op til Googles krav om:

  • Kundeomsætningstilvækst
  • Klientfastholdelse
  • Samlet indtægtsvækst
  • Vækst i antal annoncører

Misser vi på bare en enkelt parameter, mister vi det røde Google badge, som fortæller, at vi er en Google Premier Partner. Så vi bliver nødt til hele tiden at være skarpe på jeres forretning og udvikle os, for at vi kan beholde vores status som Premier Premier Partner.

Tjek vores Google Partner status

Du har altid mulighed for at tjekke vores øjeblikkelige status som Google Partner ved at besøge vores profilside hos Google. Det er din garanti for, at vi rent faktisk også har det rigtige ekspertniveau, som I har brug for, for at få succes med jeres online markedsføring.

Her kan du læse en kort beskrivelse af vores bureau, se vores nuværende Google Partner-status og hvilke specialkompetencer vi har inden for Google AdWords og de øvrige online markedsføringsmuligheder, som Google tilbyder.

Du kan også se, hvor mange af vores medarbejdere, der har opnået de forskellige certificeringer, som Google tilbyder. For at få en certificering inden for et af Googles mange værktøjer, tjenester eller vidensområder, kræver det, at du har viden på ekspertniveau om det pågældende område og at du har bestået en eller flere certificeringseksaminer hos Google. Som du kan se, har vi rigtig mange dygtige Google specialister og eksperter ansat hos Obsidian Digital.

Du finder også oplysninger om, hvilke brancher, sprog og fokusområder vi arbejder indenfor. Det betyder ikke, at vi ikke har viden om jeres branche eller ikke kan hjælpe jer med jeres online markedsføring eller søgemaskineoptimering, hvis den branche i arbejder i, ikke står på listen. Vi får nemlig løbende nye kompetencer og ny viden in-house i takt med, at vi udvider medarbejderskaren, ligesom vi nemt kan transformere erfaringer fra en branche til en anden.

Få jer en samarbejdspartner, der virkelig kan rykke for jer

Vælger du Obsidian Digital som jeres faste samarbejdspartner inden for online markedsføring, giver vores Google Premier Partner-status dig en garanti for, at vi rent faktisk også kan vores håndværk.

Vi har hjulpet nogle af Danmarks største virksomheder og har en solid erfaring i online markedsføring – også på andre platforme end Google. Således har vi eksperter i både Facebook annoncering og annoncering på LinkedIn og andre platforme.

Så vil du have størst mulig synlighed online, så kontakt os allerede i dag. Brug kontaktformularen her på siden eller find vores kontaktinformationer nederst på siden.

Vi glæder os til at høre fra dig!

 

5 8
Jonas Nielsen er Head of PPC hos Obsidian Digital og er ansvarlig for strategi og eksekvering i PPC-teamet. Jonas baggrund er fra Google, hvor han tidligere var Senior Account Strategist.

Jonas Nielsen